• Update 25 januari 2022

Coronatoegangsbewijs voor de sport
    Op dinsdag 25 januari 2022 was er weer een persconferentie. Er mogen weer wedstrijden worden gespeeld in competitieverband en zelfs met publiek! Met de inzet van een coronatoegangsbewijs verkleint de kans dat het virus hier kan rondgaan. Voor georganiseerde indoor sportbeoefening vanaf 18 jaar dien je in het bezit te zijn van een coronatoegangsbewijs. Voor de handbalsport betekent dit dat zowel bij trainingen als wedstrijden iedereen een QR-code dient te kunnen tonen. Vrijwilligers en mensen die functioneel aanwezig moeten zijn worden van deze regel uitgezonderd, zoals trainers, coaches, scheidsrechters en tijdwaarneming. Daarnaast gelden de chauffeurs van de uitspelende verenigingsen ook als vrijwilliger.

Blijf alert en meld je af bij corona gerelateerde klachten
    We zijn enorm blij dat alles weer wordt opgepakt, maar blijf alert bij klachten. Meld je af voor de training en/of wedstirjd als je klachten hebt en plan een testafspraak in bij de GGD. Bij vele afmeldingen is het mogelijk om de wedstrijd in overleg met de tegenstander te verplaatsen. Meld dit op tijd via de trainer, zodat er contact opgenomen kan worden met het wedstrijdsecretariaat.

• Algemeen (Richtlijnen en protocollen)

Meer aandacht voor de basisregels
    Het is van groot belang dat iedereen de basisregels blijft volgen, of je nu wel of niet gevaccineerd bent. Onder de basisregels wordt verstaan:

• Testen bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
    • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
    • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen.
    • Schud geen handen.
    • Was vaak en goed je handen.
    • Hoest en nies in je elleboog.
    • Zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes.
  • Besmettingen bij teams en/of betrokkenen

• Besmettingen bij thuisspelende teams dienen direct gemeld te worden aan de vereniging via het mailadres info.hvheerle@gmail.com 06-44129312.. De betrokken teams blijven 10 dagen in thuisquarantaine en alle trainingen en wedstrijden gedurende deze periode komen te vervallen.
    • Besmettingen bij uitspelende teams dienen direct gemeld te worden aan de thuisspelende vereniging via het mailadres info.hvheerle@gmail.com of telefonisch 06-44129312.
    • Bij besmettingen binnen 24 uur voor de wedstrijd dient de wedstrijd direct telefonisch te worden afgemeld via 06-44129312. De vereniging zal direct actie ondernemen en contact opnemen met het NHV.
    • Indien besmettingen naar voren komen wanneer de wedstrijd zou moeten beginnen. Het betrokken team gaat direct in quarantaine. De wedstrijd wordt direct afgelast en afgemeld door de coronaverantwoordelijke bij het NHV.
    • Indien besmettingen naar voren komen tijdens een wedstrijd. De wedstrijd wordt direct gestaakt. De scheidsrechter, thuisspelende- en uitspelende vereniging stellen een tuchtrapport op richting het NHV. De wedstrijd wordt direct afgelast en afgemeld door de coronaverantwoordelijke bij het NHV. Alle betrokken teams en/of betrokkenen gaan direct in quarantaine.
  • Publiek

Maatregelen per 25 jnauari

Er zijn weer wedstrijden in competitieverband en daarbij is publiek zelfs welkom! Let op bij binnenkomst wordt er vanaf 18 jaar wel gecontroleerd op coronatoegangsbewijs. De kantine is gelukkig ook weer open, dus kom vooral weer naar onze sporthal !

• Scanner voor CoronaCheck

Wat moet je doen als je verantwoordelijk bent voor het checken van QR code?
    - Als ‘Checker’ download je op jouw eigen telefoon de app ‘Scanner voor CoronaCheck’.
    - Open de app en druk op ‘Start scannen’ en scan de QR code
    - Controleer de gegevens of het dezelfde persoon betreft. Indien het voor jou een onbekend persoon betreft, moet er worden gevraagd om identiteitskaart ter controle.
    - Bij wie moet er gecheckt worden?
    Iedereen die 18 jaar of ouder is en gebruik wilt maken van de kleedkamers en/of tribune is verplicht om coronatoegangsbewijs te tonen.
    - Indien iemand geen (geldig) toegangsbewijs heeft of wilt tonen, dan wordt deze persoon helaas niet toegelaten tot de sporthal.

Bij problemen kun je contact opnemen met:
    Tessa Disco 06 - 441 293 12
    Gerry Schoonen 06 - 456 442 56

Tot slot:
    Ook wij zouden het graag op een andere manier zien en jullie weer op een 'normale' manier willen ontvangen. Helaas volgen wij (net zoals alle eerdere maatregelen) gewoon de regels op en hopen wij op jullie begrip en verantwoordelijkheid.